Wednesday 8 November 2017

TIPS PEMILIHAN WARNA TUDUNG MENGIKUT TONA KULIT

Posted by Unknown at 20:50
Hello lovelies 💖,

Pemilihan warna tudung yang sesuai dengan kulit wajah mampu mempengaruhi penampilan seseorang itu. Warna tudung yang tidak sesuai dengan warna kulit boleh membuatkan wajah korang kelihatan kusam dan tidak segar 😱 Oleh itu, kalini saya nak share tips macam mana nak pilih warna tudung yang sesuai dengan warna kulit kita .



1) Kulit putih / kuning langsat

Bagi mereka yang memiliki kulit yang cerah sangat beruntung kerana senang dipadankan dengan banyak pilihan warna. Oleh itu, why not serlahkan penampilan anda dengan warna - warna yang ceria & terang seperti merah, hijau terang, biru , ungu dan hitam.Warna pastel pelu dielakkan bagi yang memiliki tona kulit cerah kerana ia menampakkan wajah anda lebih pucat. Walaubagaimanapun, make up yang 'sharp' boleh cover wajah pucat anda :)




2) Kulit sawo matang

Kulit sawo matang merupakan ciri - ciri kulit kelompok negara Asia. Oleh itu, kebanyakan orang melayu memiliki kulit yang sawo matang. Kebiasaanya warna tudung yang sesuai bagi wanita yang berkulit sawo matang iah warna pastel iaitu warna cerah dan lembut seperti pink muda, coklat muda, biru muda dan putih kekunung-kuningan. Warna seperti merah dan hijau tua pula sangat tidak sesuai untuk mereka yang memiliki tona sawa matang kerana akan membuatkan anda kelihatan tidak bermaya.



3) Kulit hitam manis

Bagi yang berkulit sedikit gelap atau hitam manis, warna yang cerah sangatlah sesuai supaya tidak nampak bertambah gelap. Warna seperti kelabu muda, hijau muda, peach dan lavender merupakan warna yang sesuai supaya nampak lebih cerah dan ceria. Warna gelap deperti hitam, ungu gelap dan biru tua perlu dihindarkan kerana akan menampakkan wajah anda lebih gelap.





Itu sahaja perkongsian untuk kali ini. Semoga bermanfaat! Xx 💕

0 comments:

Post a Comment

 

ByFathihaHusain Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea